۱۳۸۹ دی ۶, دوشنبه

درآرزوی کاندوم !!!

این یکی از نمادهای روز جهانی مبارزه با ایدز :


کاندوم غلافی کشایند است که از تماس مستقیم آلت تناسلی مرد با مخاط طرف مقابل جلوگیری می‌کند و اجازه تبادل ترشحات جنسی را نمی‌دهد و به همین خاطر از وقوع بیماری‌های آمیزشی و حاملگی ناخواسته پیشگیری می‌کند. کاندوم با نام‌هایی دیگری نظیر کاپوت و غلاف نیز شناخته می‌شود و دارای دو نوع اصلی «زنانه» و «مردانه» است. کاندوم زنانه بیشتر برای پیشگیری از حاملگی کارآیند است و برای پیشگیری از انتقال بیماری‌های آمیزشی مانند کاندوم مردانه موثر نیست. کاندوم زنانه به ویژه برای زنانی مناسب است که نمی‌توانند شوهر (یا شریک جنسی) خود را متقاعد به پوشیدن کاندوم مردانه بکنند
کاندوم مردانه پوششی است که روی آلت راست شده مرد کشیده می‌شود. کاندوم در صورت استفادهٔ درست می‌تواند از ۸۰-۹۰[نیازمند منبع] درصد از موارد بارداری ناخواسته و نیز انتقال ایدز و بیماری‌های آمیزشی دیگر جلوگیری کند. کاندوم مردانه در درمان انزال زودرس مردان نیز کاربرد دارد و برای بهبود قدرتنعوظ در مردان مسن یا کم توان نیز به کار می‌رود
بطورکلی می‌شود گفت که موثرترین روش هم برای پیشگیری از بارداری و هم برای مقابله با شیوع بیماری‌های آمیزشی، استفاده از کاندوم مردانه مناسب است. برای جلوگیری از انتقال ویروسهایی مانند اچ‌آی‌وی، هپاتیت نوع ب و ث جنس کاندوم باید لاتکس یا پلی‌یورتان باشد. (ویکی پدیا)

استفاده


استفاده از کاندوم مردانه باید پیش از شروع نزدیکی آغاز شود زیرا ترشحاتی که مردان پیش از انزال کامل دارند، ممکن است حاوی ویروس‌هایی نظیر اچ‌آی‌ویباشد و باعث سرایت بیماری گردد. کاندوم مردانه را باید بر روی آلت در حال نعوظ (راست شده) کشید و از آن طوری استفاده کرد که فضای خالی کوچکی در انتهای آن باقی بماند تا در زمان انزال مایع منی در آن جمع شود. کاندوم مردانه باید تمامی طول آلت مردانه را تا ته بپوشاند. بلافاصله پس از انزال، در حالی که آلت هنوز در حالت نعوظ قرار دارد، باید نزدیکی را خاتمه داد و کاندوم مردانه را درآورد. خروج بایستی با گرفتن لبه کاندوم صورت گیرد تا از سر خوردن کاندوم و نشت منی جلوگیری شود.
هر کاندوم مردانه را باید تنها یک بار استفاده کرد و پس از مصرف از بین برد. در زمان استفاده باید دقت کرد که کاندوم سوراخ نباشد و یا در اثر تماس با ناخن یا اجسام دیگر پاره نشود. هم‌چنین قبل از استفاده از کاندوم باید به تاریخ پایان مصرف آن توجه کرد و از استفاده از کاندوم‌های شکننده و چسبناک که احتمال پاره شدن دارند خودداری کرد. کاندوم مردانه را باید از حرارت، نور و رطوبت دور نگه داشت زیرا این عوامل احتمال پارگی یا سوراخ شدن آن را افزایش می‌دهد.
در صورت پاره شدن کاندوم مردانه در حین مقاربت، باید مقاربت را بلافاصله متوقف کرده و از کاندوم جدیدی استفاده نمود. هم‌چنین ممکن است اسنتفاده از روش‌های دیگر پیشگیری از بارداری در این موارد ضروری باشد
کاندوم مردانه نباید با مواد چرب (مانند وازلین) آغشته شود چون این مواد باعث صدمه به آن و از بین رفتن خاصیت پیشگیری کاندوم می‌شوند. برای لیز کردن کاندوم می‌توان از ژل‌های روان‌کننده (لوبریکانت) مبتنی بر آب که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند استفاده کرد.

کاربرد در روسپی‌گری

به علت نگرانی از گسترش بیماری‌های آمیزشی، روسپی‌خانه‌ها و روسپی‌ها یکی از هدف‌های اصلی برای مصرف کاندوم می‌باشند در کشور چین در شهرهایی که میزان روسپی‌گری بالا است، دستگاه‌های خودکار فروش کاندوم در خیابان‌ها برای استفاده از افراد مرتبط با روسپی‌گری درچین قرار داده شده‌است. در کشور کامبوج نیز پس از آغاز برنامه گسترش استفاده از کاندوم، نرخ حاملان ویروس اچ آی وی از ۳٫۷ در صد به ۰٫۹ کاهش یافت. اگرچه این برنامه‌ها، از تلاش‌های دولت برای برخورد خشونت‌آمیز با روسپی‌گری ضربه خورد.

كاندوم استفاده شده كه در خيابان انداخته‌اند.
با این وجود برخی از مشتریان روسپی‌ها، از کاربرد کاندوم خودداری می‌کنند در کشور آفریقای جنوبی ٪۴۷ در صد کامیوندارانی که با فاحشه‌ها رابطه جنسیدارند از کاندوم به طور همیشگی استفاده نمی‌کنند. ۱۳٪ نیز اصلاً از آن استفاده نمی‌کنند. ٪۶۶ این افراد نیز اعلام کردند که نشانه‌های بیماری‌های آمیزشی را در بدن خود مشاهده کردند.در کشورهای همچون نیوزلند جریمه‌های تا دوهزار دلار برای افرادی که از کاندوم در ارتباط جنسی خود با روسپیان استفاده نکنند درنظر گرفته می‌شود.


در انتها به comic strip زیر توجه دوستان رو که حوصله کردن متن رو بخونن دعوت می کنم:
ازین مرد و زن که در دوران جنتی زندگی می کنن یاد بگیریم و هیچ گاه تحت هیچ شرایطی تن به روابط جنسی خطرناک ندین
به کوچک تر ها آموزش بدیم تو این مملکت که این حرفا زشتو وای وایه خودمون باید یاد بدیم


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر